Molt bon dia a tots!
Com va tot? Espere que bé. A classe els xiquets i xiquetes duen molt bé el curs. L'actitud, generalment, també és molt bona i espere que continue així en el que queda de curs perquè estic molt contenta i a casa podeu felicitar als vostres fills i filles pel seu treball i esforç a l'escola.
Bé, però l'objectiu d'aquesta entrada, no és només felicitar-vos pel rendiment dels vostres fills, sinó mostrar-vos la importància que té el valencià a les nostres aules.
Aquest curs els vostres fills estan en la classe de línia valenciana, i es suposa, que en els propers anys també es mantindran en ella. Però el que us vull comentar és, a més, convèncer-vos del perquè del valencià i, així que ho transmeteu als vostres xiquet i xiquetes.
En primer lloc, l'estudiar i saber una llengua és molt enrequeridor per a la pròpia persona, a més, el saber la llengua valenciana una persona que viu a la Comunitat li permetrà tenir un coneixement més ampli de la nostra cultura i de la seua pròpia identitat, ja que aquesta està formada per les nostres costums, menjars, i també, com no, la nostra llengua. Per la qual cosa, el que volem des del centre és que els vostres fills siguen aquestes persones enriquides amb la llegua i coneixedores de la cultura. També es vol que vulguen a la seua llengua, ja que està molt danyada i es deu de cuidar, respectar i difondre-la allà on anem.
També dir-vos que, ja que és una llengua oficial de la Comunitat deuran tenir-la present sempre. A més, si en el futur segueixen vivint ací la necessitarà per a qualsevol treball oficial, i també, li serà necessària per a treballs a Catalunya, Balears o altres zones com Andorra, llocs on el català també és una llengua oficial.
Per últim, i no menys important, es que està comprovat que els xiquets que dominen més d'una llengua, tenen una major capacitat per a l'adquisició de nous coneixements, a més, de major reacció de discriminació en moments que li ocorren a la vida diària.
Espere haver-vos donat raons suficients i haver-vos convençut del que pretenia, la importància de la nostra llengua des de menuts, ja que el que s'ensenyen ara és el que seran de majors i transmetran a generacions futures.
Moltes gràcies i fins a la pròxima!
Una salutació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada