dimarts, 21 de desembre del 2010

Quan arriba el Nadal



Al desembre sempre arriba el Nadal, 
i a casa de la iaia hem d'anar. 
Ella les estrenes ens vol donar,
sempre a mi i al meu cosí Pasqual.

Tots els anys el pessebre té muntat,
però li falta l'arbre ben plantat.
Així els Reis els regals deixen davall 
i ho celebrem amb un preciós ball. 

Després amb la neu eixim a jugar,
com fa molt de fred ens hem d'abrigar. 
La iaia ens crida perque hem d'entrar,
però nosaltres sols volem jugar.

I quan el Nadal de nou a passat,
a l'escola sempre hem de tornar.
Pasqual i jo ens hem d'acomiadar, 
fins que l'any vinent ens tornem a ajuntar.

dijous, 16 de desembre del 2010

Pel valencià!

Molt bon dia a tots!

Com va tot? Espere que bé. A classe els xiquets i xiquetes duen molt bé el curs. L'actitud, generalment, també és molt bona i espere que continue així en el que queda de curs perquè estic molt contenta i a casa podeu felicitar als vostres fills i filles pel seu treball i esforç a l'escola.

Bé, però l'objectiu d'aquesta entrada, no és només felicitar-vos pel rendiment dels vostres fills, sinó mostrar-vos la importància que té el valencià a les nostres aules.

Aquest curs els vostres fills estan en la classe de línia valenciana, i es suposa, que en els propers anys també es mantindran en ella. Però el que us vull comentar és, a més, convèncer-vos del perquè del valencià i, així que ho transmeteu als vostres xiquet i xiquetes.

En primer lloc, l'estudiar i saber una llengua és molt enrequeridor per a la pròpia persona, a més, el saber la llengua valenciana una persona que viu a la Comunitat li permetrà tenir un coneixement més ampli de la nostra cultura i de la seua pròpia identitat, ja que aquesta està formada per les nostres costums, menjars, i també, com no, la nostra llengua. Per la qual cosa, el que volem des del centre és que els vostres fills siguen aquestes persones enriquides amb la llegua i coneixedores de la cultura. També es vol que vulguen a la seua llengua, ja que està molt danyada i es deu de cuidar, respectar i difondre-la allà on anem.

També dir-vos que, ja que és una llengua oficial de la Comunitat deuran tenir-la present sempre. A més, si en el futur segueixen vivint ací la necessitarà per a qualsevol treball oficial, i també, li serà necessària per a treballs a Catalunya, Balears o altres zones com Andorra, llocs on el català també és una llengua oficial.

Per últim, i no menys important, es que està comprovat que els xiquets que dominen més d'una llengua, tenen una major capacitat per a l'adquisició de nous coneixements, a més, de major reacció de discriminació en moments que li ocorren a la vida diària.

Espere haver-vos donat raons suficients i haver-vos convençut del que pretenia, la importància de la nostra llengua des de menuts, ja que el que s'ensenyen ara és el que seran de majors i transmetran a generacions futures.

Moltes gràcies i fins a la pròxima!

Una salutació.  

dijous, 9 de desembre del 2010

Estem a l'era digital!

Bon dia!

Tinc el gust de convidar-vos a la conferència que tindrà lloc el proper dia 20 de desembre a les 19 hores, al saló d'actes de l'ajuntament d'Alacant, a càrrec de la Dra. Laura Borràs Castanyer de la Universitat de Barcelona.

Aquesta s'anomena “La literatura (en) digital. Tecnologies de la lectura en l'era digital”, i en ella la doctora ens vol parlar del canvi que ha suposat per a la lectura els avanços de les tecnologies al llarg dels anys.

Al llarg de dels anys, el suport dels textos escrits on poder llegir-los ha anat evolucionant des dels papirs fins als llibres digitals que podem trobar hui en dia. Aquests canvis han volgut fer la lectura més atractiva i que es sentira més volguda sobretot pels més joves, però molts d'aquests han volgut avançar i, en alguns casos, el que han ha sigut endarrerir l'evolució d'aquests suports.

A partir de l'Art Contemporani em aprés una nova visió de veure la literatura i es té un major horitzó d'expectatives. Es desafia la idea d'on es la literatura, i de quin és el seu suport. Per la qual cosa, al canviar-se la lectura també es canvia la forma en que llegim.

En l'actualitat, tots nosaltres som natius digitals. Els llibres que ens envolten poden tenir gran quantitat de aplicacions i es poden llegir, inclòs, de forma digital. Poden, a més a més, navegar, interactuar, cooperar, co-crear i re-llegir entre altres oportunitats de treball amb ells.

Tot açò, que us he comentat en les línies superiors, seria una síntesi del que Laura Borràs ens vol transmetre i fer-nos participes i coneixedors de tots aquests avanços que estem vivint a l'actualitat.

Us recomane que acudiu a la xarrada ja que, jo ja vaig acudir el més passat a una que va fer a Barcelona i em va agradar molt, a més, de parèixer-me molt interessant. A més, ens dona l'oportunitat de conèixer noves formes de lectura per als nostres xiquets que poden resultar molt interessants sobretot per a ells.

Fins a la pròxima entrada!

dilluns, 6 de desembre del 2010

MORIR O NO


Em dirigisc de nou a vosaltres per a informar-vos d'una oportunitat per a descansar durant unes hores que m'ha semblat molt interessant comentar-vos-la. Es tracta d'una representació teatral de l'obra “Morir o no” de Sergi Belbel, a càrrec del Teatre Universitari dirigit per Tomàs Mestre. Aquesta tindrà lloc al Teatre d'Alacant el proper dia 18 de desembre, a les 22 hores.

Per si no coneixeu l'obra, us puc dir que es tracta d'una història en la que apareixen set casos en els que en tots, en la primera part de l'obra, acaba morint un dels seus personatges. Aquests son un director de cine frustrat, un heroïnòman, una xiqueta mor ennuegada dinant, un pacient d'un hospital no aplega al timbre per a demanar ajuda, una dona alcohòlica, un xicon atropellat en un accident de moto, dos policies en el cotxe patrulla i un executiu assassinat per un assassí a sou.

En canvi, a la segona part de l'obra apareixen de nou les mateixes històries però aquesta vegada totes les historietes tenen un sentit més humorístic i en ninguna de elles mor ninguna persona persona i entre elles tenen un relació.

Amb aquesta obra, el que es vol tractar és si el destí ens dona una segona oportunitat i si tot el que ens pot ocórrer depèn d'aquest.

Espere haver-vos convençut per a que acudiu a vorer la representació perquè considere que pot ser una bona oportunitat i esteu a temps per a aprofitar-la.

Moltes gràcies de nou per tota la vostra col·laboració i molt d'ànim.
Una salutació!