dissabte, 20 de novembre del 2010

Cuidem-lo només en tenim un

Ja torne de nou per aquestes terres, sent no haver-vos contestat als comentaris que m'haveu deixat al bloc aquesta setmana, però es que he estat un poc ocupada i no he tingut massa temps.

A continuació, us comentaré un tema que a classe el tractem diàriament de un forma transversal, però que al llarg dels pròxims dies el tractarem d'una forma més profunda. A causa de que em nombrat el pròxim dilluns, dimarts i dimecres com la setmana del que anomenem com “les 3R”, referint-se a reduir, reciclar i reutilitzar.

Al llarg d'aquests dies volem ensenyar i normalitzar en els alumnes de tota primària costums i actuacions amb les quals poder cuidar tot el nostre medi ambient ja que, des de la direcció creiem que aquest és un tema molt important que es deu tractar des de xicotets, perquè entre tots devem disminuir la quantitat de deixalles que es produeixen i podrem aconseguir-ho a través de la reducció, reciclatge i reutilització d'aquestos.

El treball d'aquests tres dies el dividirem dedicant cada dia a activitats centrades en una acció en concret. Farem activitats lúdiques i jocs per a tractar este tema d'una manera que estiga adaptada als vostres fills i filles.

El dilluns, ens ocuparem de treballar la primera R, reduir. Tot anirà en voltant a aquesta, conscienciarem, o al menys ho intentarem, de que reduïsquen, evitant, tot el que es puga, la utilització de envasos d'un sol ús o embalatges que no aprofitem després més. Amb les activitats el que farem serà donar altres alternatives que considerem que poden resultar interessants que els xiquets ho sàpiguen.

El dimarts, ens encarregarem de la segona R, reciclar. Aquest dia ensenyarem que elements més comuns es poden reciclar i en quin contenidor deuran col·locar per a reciclar cada un d'ells. A més, per la vesprada farem una activitat en la que reciclarem paper, per a que així ells mateixos comproven com es fa.

I, per últim, el dimecres treballarem la tercera R, reutilitzar. Els mostrarem i ells mateixos podran veuran que gran quantitat de materials que aboquem a la brossa després d'un primer ús es podrien utilitzar més vegades. Així com que vegen l'important que és el utilitzar els fulls de classe per les dues cares i malgastar-ne.
Bé, doncs fins a ací la presentació del que faran els vostres fills i filles durant els pròxims dies a classe. Espere que us parega interessant i que des de casa seguiu recolzant aquest projecte que creiem que és tant important.

Molt d'ànim i gràcies per la colaboració.

Una salutació.

divendres, 19 de novembre del 2010

A llegir s'ha dit!

Bona vesprada pares i mares!


Ja estic de tornada i aquesta vegada es per a comentar-vos un tema que ja vam tractar a la reunió la passada setmana, però que vull que ho comentem des d'ací i així que ho pugueu vorer les dates que us interessen sempre que vulgueu.

Aquest tema del que tant us tinc en suspens és... la lectura, els contes, la importància que tenen i tot aquest món que de vegades el deixem un poc de costat quan són menuts, però que per sort, a dia de hui, els pares cada vegada estan més implicats amb aquesta tasca.

Els vostres fills amb l'edat que tenen, la majoria, ells per ells, no són capaços de posar-se a llegir un conte ja que, o es distrauran mirant els dibuixos, cosa que també té la seua importància, o simplement seguiran jugant amb els seus joguets que les agraden més. Per a evitar aquesta situació, és important que dediqueu una estona, al llarg de la vesprada o abans de dormir, per a que els vostres fills i filles es dediquen a llegir amb la vostra companyia. És important que estigueu vosaltres amb ells mostrant interes pel que estan fent, per a que així es sentiran motivats. A més, aquesta estona de la que parlem deureu pren-la com a una cosa diària, així els vostres fills s'acostumaran per a que ho prenguen com una faena que s'ha de fer a diari.

Bé, açò es el que us recomane que feu a casa per a treballar aquest tema. Per la part del centre, la primera setmana de desembre celebrarà “la setmana del llibre”, al llarg d'aquesta treballarem a classe diferents obres, a més, acudirem a una representació teatral d'un conte que tractem abans a classe.

També, per la meua part, després de les vacances de Nadal, per a començar el segon trimestre, donarà inici el préstec de contes. Durant estos mesos anteriors, estic muntant la biblioteca de classe amb els contes més adequats per als xiquets. Amb ells a partir de Gener, cada cap de setmana, els alumnes se n'enduran un llibre a casa per al cap de setmana que deureu llegir amb ells i que facen un dibuix sobre el que creuen que tracta el llibre i així el treballaran i podran comentar-lo els dilluns a classe amb la resta de companys.

Per a acabar, dir-vos que al llarg de la pròxima setmana us enviaré amb els vostres fills una llista de llibres recomanats per a la edat dels xiquets que resulten molt interessants per a tenir a casa, a més, us recomane una pàgina web en la que podeu entrar i trobareu gran quantitat de tots els contes populars per a compartir amb els vostres xiquets.



I res, amb açò acabe, però recordeu que vosaltres sou els principals models dels vostres fills i que fan tot el que vegen que vosaltres feu, pel que si us veuen llegint a vosaltres ells també voldran, així que... molt d'ànim!

Fins a la pròxima! Una salutació i moltes gràcies.

La importància física

Bon dia de nou a tots!

Ací estic de nou per a comentar-vos un tema molt important que està molt relacionat amb l'entrada anterior de l'alimentació: la forma física dels xiquets.

Bé, és molt important que els xiquets aprenguen a fer esport a diari i a cuidar de la seua salut ja que, si s'acostumen de xicotets tendran més probabilitats de fer-ho quan siguen majors.

La majoria del xiquets, ells per ells, sense adonar-se'n, fan activitat física a diari. Són molt importants els jocs i les activitats lúdiques en les que participen tots els dies al pati de l'escola amb la resta dels companys ja que, en elles estan en continu moviment. A més també, són molt importants per al seu desenvolupament social. Aquestes activitats també poden tindre lloc amb altres igual durant la vesprada, sent igual d'importants.

Per un altre lloc, trobem les classes d'educació física integrades com a assignatura del currículum de la classe. Però, el problema d'aquesta possibilitat, es les poques hores que podem dedicar per a aquesta assignatura, la varietat de nivells que tenim a l'aula i la quantitat elevada de xiquets a les classes no ens permet profunditzar en el camp, per a que pugen mantenir una correcta forma física.

Personalment, us recomane que apunteu als xiquets a alguna activitat extraescolar, relacionada amb l'esport, al migdia o per la vesprada després de l'escola. En aquesta opció, els xiquets aprofiten molt més el temps ja que, els grups són més reduïts i estan més equilibrats. A més, que els vostres fills es motivaran més ja que, realitzaran una activitat que personalment els agrada.

Sent la llargària d'aquesta entrada, però considere que és un tema molt important que es deu tractar, tant a casa com a l'escola, des de xicotets per a que s'acostumen i ho troben com una cosa quotidiana quan siguen adults. I, recordeu, aquesta activitat física deurà anar acompanyada d'una bona dieta per a que la forma física siga l'adequada.

Per últim, us pose ací un vídeo en el que podreu comprovar l'importància que pot tindre l'esport en una causa social. Per açò, animeu als vostres fills a que practiquen l'esport que més les agrade ja que, aquest afavorirà les seues relacions socials i el companyesrisme, a més de la vessant saludable de la que ja em parlat al llarg de l'entrada.

Edu3.cat
Moltes gràcies per tot i fins prompte!


dimecres, 17 de novembre del 2010

Menjar bé

Bon dia pares i mares.

Hui em dirigisc a vosaltres per a parlar-vos de l'alimentació dels vostres fills ja que, és un tema molt important i que des de l'escola volem donar-vos unes pautes i recomanacions per a que l'alimentació a casa siga el més adequada possible.



Les dietes que s'estableixen al menjador del centre estan fetes per un professional per la qual cosa són lo més equilibrades possibles adaptant-se a les edats dels alumnes i a l'alimentació que estos necessiten. Per açò, els alumnes que utilitzen aquest menjador a l'hora de dinar podran gaudir d'aquesta dieta equilibrada, però per als alumnes que no es queden, a més, de la resta de l'alimentació dels vostres fills, disposeu a continuació d'unes pautes que són molt importants sobre les necessitats alimentàries que té el xiquet al llarg del dia.

-El desdejuni. És el menjar més important de tot el dia. Però degut a les preses per arribar a l'escola i al treball, generalment, no es dedica tot el temps que es deuria a aquest moment i no fem el adequat en aquesta primera alimentació del dia. Aquest desdejuni deu de ser complet i no ser substituït per llepolies o pastissos.
-L'esmorzar. A mig matí el xiquet deu prendre alguna cosa per a ser nodrit de nou, però sense abusar per a no llevar-li la fam per a que puga dinar al migdia.
-El dinar. En els hàbits adquirits al nostre país el dinar és el menjar que considerem més consistent. En el centre estarà controlat per un professional, però a casa cal que aquest siga controlat i equilibrat al llarg de tots els dies.
-El berenar. És un menjar que sol ser molt ben acceptat per els xiquets. Pel que, podem aprofitar per a incloure aliments de gran interès nutricional, com són, làctics, entrepans diversos o fruita.
-El sopar. Deurà contindre una aliments o altres, depenent els que ja s'hagen consumit al llarg del dia. A més, caldrà que es realitze al menys una hora abans de anar-se'n al llit.

A més de tot el comentat fins ara, des de la direcció del centre s'estableix un tipus d'organització per a controlar els esmorzars que els xiquets duen de casa. Per la qual es proposa dur cada dia un tipus d'aliment seguint l'ordre establit per així reduir la ingesta de moltes quantitats de pastissos ja que, es l'esmorzar més comú entre els alumnes. Així els xiquets no trobaran en falta aquest tipus d'aliments pel fet que veuen als seus companys que també esmorzen el mateix que ells, a més de acostumar-se a consumir-los i reduir els que no son tan adequats. L'organització que s'estableix per als esmorzars és la següent:
Dilluns: derivats de la llet, com poden ser iogurts, batuts, potets de llet, etc.
Dimarts: cereals.
Dimecres: entrepà.
Dijous: fruita. Els xiquets duran una ració de fruita per a esmorzar. Deuran dur-la pelada ja que, si tinguérem que ajudar-los a tots seria molta pèrdua de temps.
Divendres: lliure. Aquest serà l'únic dia en el que els xiquets podran dur el que vulguen.

Es recomana que tot aquest horari es complisca al màxim possible ja que, considerem que es una bona proposta i, a la fi, és pel bé dels xiquets i per a que així des de xicotets vagen acostumant-se a menjar tot tipus d'aliments.

Moltes salutacions a tots i a totes, i fins a la pròxima entrada.

Una salutació!