Ja torne de nou per aquestes terres, sent no haver-vos contestat als comentaris que m'haveu deixat al bloc aquesta setmana, però es que he estat un poc ocupada i no he tingut massa temps.
A continuació, us comentaré un tema que a classe el tractem diàriament de un forma transversal, però que al llarg dels pròxims dies el tractarem d'una forma més profunda. A causa de que em nombrat el pròxim dilluns, dimarts i dimecres com la setmana del que anomenem com “les 3R”, referint-se a reduir, reciclar i reutilitzar.
Al llarg d'aquests dies volem ensenyar i normalitzar en els alumnes de tota primària costums i actuacions amb les quals poder cuidar tot el nostre medi ambient ja que, des de la direcció creiem que aquest és un tema molt important que es deu tractar des de xicotets, perquè entre tots devem disminuir la quantitat de deixalles que es produeixen i podrem aconseguir-ho a través de la reducció, reciclatge i reutilització d'aquestos.
El treball d'aquests tres dies el dividirem dedicant cada dia a activitats centrades en una acció en concret. Farem activitats lúdiques i jocs per a tractar este tema d'una manera que estiga adaptada als vostres fills i filles.
El dilluns, ens ocuparem de treballar la primera R, reduir. Tot anirà en voltant a aquesta, conscienciarem, o al menys ho intentarem, de que reduïsquen, evitant, tot el que es puga, la utilització de envasos d'un sol ús o embalatges que no aprofitem després més. Amb les activitats el que farem serà donar altres alternatives que considerem que poden resultar interessants que els xiquets ho sàpiguen.
El dimarts, ens encarregarem de la segona R, reciclar. Aquest dia ensenyarem que elements més comuns es poden reciclar i en quin contenidor deuran col·locar per a reciclar cada un d'ells. A més, per la vesprada farem una activitat en la que reciclarem paper, per a que així ells mateixos comproven com es fa.
I, per últim, el dimecres treballarem la tercera R, reutilitzar. Els mostrarem i ells mateixos podran veuran que gran quantitat de materials que aboquem a la brossa després d'un primer ús es podrien utilitzar més vegades. Així com que vegen l'important que és el utilitzar els fulls de classe per les dues cares i malgastar-ne.
Bé, doncs fins a ací la presentació del que faran els vostres fills i filles durant els pròxims dies a classe. Espere que us parega interessant i que des de casa seguiu recolzant aquest projecte que creiem que és tant important.
Molt d'ànim i gràcies per la colaboració.
Una salutació.



