divendres, 19 de novembre del 2010

A llegir s'ha dit!

Bona vesprada pares i mares!


Ja estic de tornada i aquesta vegada es per a comentar-vos un tema que ja vam tractar a la reunió la passada setmana, però que vull que ho comentem des d'ací i així que ho pugueu vorer les dates que us interessen sempre que vulgueu.

Aquest tema del que tant us tinc en suspens és... la lectura, els contes, la importància que tenen i tot aquest món que de vegades el deixem un poc de costat quan són menuts, però que per sort, a dia de hui, els pares cada vegada estan més implicats amb aquesta tasca.

Els vostres fills amb l'edat que tenen, la majoria, ells per ells, no són capaços de posar-se a llegir un conte ja que, o es distrauran mirant els dibuixos, cosa que també té la seua importància, o simplement seguiran jugant amb els seus joguets que les agraden més. Per a evitar aquesta situació, és important que dediqueu una estona, al llarg de la vesprada o abans de dormir, per a que els vostres fills i filles es dediquen a llegir amb la vostra companyia. És important que estigueu vosaltres amb ells mostrant interes pel que estan fent, per a que així es sentiran motivats. A més, aquesta estona de la que parlem deureu pren-la com a una cosa diària, així els vostres fills s'acostumaran per a que ho prenguen com una faena que s'ha de fer a diari.

Bé, açò es el que us recomane que feu a casa per a treballar aquest tema. Per la part del centre, la primera setmana de desembre celebrarà “la setmana del llibre”, al llarg d'aquesta treballarem a classe diferents obres, a més, acudirem a una representació teatral d'un conte que tractem abans a classe.

També, per la meua part, després de les vacances de Nadal, per a començar el segon trimestre, donarà inici el préstec de contes. Durant estos mesos anteriors, estic muntant la biblioteca de classe amb els contes més adequats per als xiquets. Amb ells a partir de Gener, cada cap de setmana, els alumnes se n'enduran un llibre a casa per al cap de setmana que deureu llegir amb ells i que facen un dibuix sobre el que creuen que tracta el llibre i així el treballaran i podran comentar-lo els dilluns a classe amb la resta de companys.

Per a acabar, dir-vos que al llarg de la pròxima setmana us enviaré amb els vostres fills una llista de llibres recomanats per a la edat dels xiquets que resulten molt interessants per a tenir a casa, a més, us recomane una pàgina web en la que podeu entrar i trobareu gran quantitat de tots els contes populars per a compartir amb els vostres xiquets.



I res, amb açò acabe, però recordeu que vosaltres sou els principals models dels vostres fills i que fan tot el que vegen que vosaltres feu, pel que si us veuen llegint a vosaltres ells també voldran, així que... molt d'ànim!

Fins a la pròxima! Una salutació i moltes gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada