divendres, 19 de novembre del 2010

La importància física

Bon dia de nou a tots!

Ací estic de nou per a comentar-vos un tema molt important que està molt relacionat amb l'entrada anterior de l'alimentació: la forma física dels xiquets.

Bé, és molt important que els xiquets aprenguen a fer esport a diari i a cuidar de la seua salut ja que, si s'acostumen de xicotets tendran més probabilitats de fer-ho quan siguen majors.

La majoria del xiquets, ells per ells, sense adonar-se'n, fan activitat física a diari. Són molt importants els jocs i les activitats lúdiques en les que participen tots els dies al pati de l'escola amb la resta dels companys ja que, en elles estan en continu moviment. A més també, són molt importants per al seu desenvolupament social. Aquestes activitats també poden tindre lloc amb altres igual durant la vesprada, sent igual d'importants.

Per un altre lloc, trobem les classes d'educació física integrades com a assignatura del currículum de la classe. Però, el problema d'aquesta possibilitat, es les poques hores que podem dedicar per a aquesta assignatura, la varietat de nivells que tenim a l'aula i la quantitat elevada de xiquets a les classes no ens permet profunditzar en el camp, per a que pugen mantenir una correcta forma física.

Personalment, us recomane que apunteu als xiquets a alguna activitat extraescolar, relacionada amb l'esport, al migdia o per la vesprada després de l'escola. En aquesta opció, els xiquets aprofiten molt més el temps ja que, els grups són més reduïts i estan més equilibrats. A més, que els vostres fills es motivaran més ja que, realitzaran una activitat que personalment els agrada.

Sent la llargària d'aquesta entrada, però considere que és un tema molt important que es deu tractar, tant a casa com a l'escola, des de xicotets per a que s'acostumen i ho troben com una cosa quotidiana quan siguen adults. I, recordeu, aquesta activitat física deurà anar acompanyada d'una bona dieta per a que la forma física siga l'adequada.

Per últim, us pose ací un vídeo en el que podreu comprovar l'importància que pot tindre l'esport en una causa social. Per açò, animeu als vostres fills a que practiquen l'esport que més les agrade ja que, aquest afavorirà les seues relacions socials i el companyesrisme, a més de la vessant saludable de la que ja em parlat al llarg de l'entrada.

Edu3.cat
Moltes gràcies per tot i fins prompte!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada