dimecres, 17 de novembre del 2010

Menjar bé

Bon dia pares i mares.

Hui em dirigisc a vosaltres per a parlar-vos de l'alimentació dels vostres fills ja que, és un tema molt important i que des de l'escola volem donar-vos unes pautes i recomanacions per a que l'alimentació a casa siga el més adequada possible.



Les dietes que s'estableixen al menjador del centre estan fetes per un professional per la qual cosa són lo més equilibrades possibles adaptant-se a les edats dels alumnes i a l'alimentació que estos necessiten. Per açò, els alumnes que utilitzen aquest menjador a l'hora de dinar podran gaudir d'aquesta dieta equilibrada, però per als alumnes que no es queden, a més, de la resta de l'alimentació dels vostres fills, disposeu a continuació d'unes pautes que són molt importants sobre les necessitats alimentàries que té el xiquet al llarg del dia.

-El desdejuni. És el menjar més important de tot el dia. Però degut a les preses per arribar a l'escola i al treball, generalment, no es dedica tot el temps que es deuria a aquest moment i no fem el adequat en aquesta primera alimentació del dia. Aquest desdejuni deu de ser complet i no ser substituït per llepolies o pastissos.
-L'esmorzar. A mig matí el xiquet deu prendre alguna cosa per a ser nodrit de nou, però sense abusar per a no llevar-li la fam per a que puga dinar al migdia.
-El dinar. En els hàbits adquirits al nostre país el dinar és el menjar que considerem més consistent. En el centre estarà controlat per un professional, però a casa cal que aquest siga controlat i equilibrat al llarg de tots els dies.
-El berenar. És un menjar que sol ser molt ben acceptat per els xiquets. Pel que, podem aprofitar per a incloure aliments de gran interès nutricional, com són, làctics, entrepans diversos o fruita.
-El sopar. Deurà contindre una aliments o altres, depenent els que ja s'hagen consumit al llarg del dia. A més, caldrà que es realitze al menys una hora abans de anar-se'n al llit.

A més de tot el comentat fins ara, des de la direcció del centre s'estableix un tipus d'organització per a controlar els esmorzars que els xiquets duen de casa. Per la qual es proposa dur cada dia un tipus d'aliment seguint l'ordre establit per així reduir la ingesta de moltes quantitats de pastissos ja que, es l'esmorzar més comú entre els alumnes. Així els xiquets no trobaran en falta aquest tipus d'aliments pel fet que veuen als seus companys que també esmorzen el mateix que ells, a més de acostumar-se a consumir-los i reduir els que no son tan adequats. L'organització que s'estableix per als esmorzars és la següent:
Dilluns: derivats de la llet, com poden ser iogurts, batuts, potets de llet, etc.
Dimarts: cereals.
Dimecres: entrepà.
Dijous: fruita. Els xiquets duran una ració de fruita per a esmorzar. Deuran dur-la pelada ja que, si tinguérem que ajudar-los a tots seria molta pèrdua de temps.
Divendres: lliure. Aquest serà l'únic dia en el que els xiquets podran dur el que vulguen.

Es recomana que tot aquest horari es complisca al màxim possible ja que, considerem que es una bona proposta i, a la fi, és pel bé dels xiquets i per a que així des de xicotets vagen acostumant-se a menjar tot tipus d'aliments.

Moltes salutacions a tots i a totes, i fins a la pròxima entrada.

Una salutació!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada