dijous, 9 de desembre del 2010

Estem a l'era digital!

Bon dia!

Tinc el gust de convidar-vos a la conferència que tindrà lloc el proper dia 20 de desembre a les 19 hores, al saló d'actes de l'ajuntament d'Alacant, a càrrec de la Dra. Laura Borràs Castanyer de la Universitat de Barcelona.

Aquesta s'anomena “La literatura (en) digital. Tecnologies de la lectura en l'era digital”, i en ella la doctora ens vol parlar del canvi que ha suposat per a la lectura els avanços de les tecnologies al llarg dels anys.

Al llarg de dels anys, el suport dels textos escrits on poder llegir-los ha anat evolucionant des dels papirs fins als llibres digitals que podem trobar hui en dia. Aquests canvis han volgut fer la lectura més atractiva i que es sentira més volguda sobretot pels més joves, però molts d'aquests han volgut avançar i, en alguns casos, el que han ha sigut endarrerir l'evolució d'aquests suports.

A partir de l'Art Contemporani em aprés una nova visió de veure la literatura i es té un major horitzó d'expectatives. Es desafia la idea d'on es la literatura, i de quin és el seu suport. Per la qual cosa, al canviar-se la lectura també es canvia la forma en que llegim.

En l'actualitat, tots nosaltres som natius digitals. Els llibres que ens envolten poden tenir gran quantitat de aplicacions i es poden llegir, inclòs, de forma digital. Poden, a més a més, navegar, interactuar, cooperar, co-crear i re-llegir entre altres oportunitats de treball amb ells.

Tot açò, que us he comentat en les línies superiors, seria una síntesi del que Laura Borràs ens vol transmetre i fer-nos participes i coneixedors de tots aquests avanços que estem vivint a l'actualitat.

Us recomane que acudiu a la xarrada ja que, jo ja vaig acudir el més passat a una que va fer a Barcelona i em va agradar molt, a més, de parèixer-me molt interessant. A més, ens dona l'oportunitat de conèixer noves formes de lectura per als nostres xiquets que poden resultar molt interessants sobretot per a ells.

Fins a la pròxima entrada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada